Rustbeskyttelse

Rustbeskyttelse

Start på forsiden af bilen. Den blev ramt af lys rust og så Waxoyl blev sprøjtet inde i det at bruge sikkerhed. Hullerne både oven på og neden. Jeg brugte Komma til at sprøjte de udvendige overflader og driblede nogle ned sammenføjningen på bagsiden som viser noglet rust, hvor de to stykker metal sluttede.

Jeg fjernede begge plastkabinetter (3 skruer) og behandlet den travers og hvor det slutter sig til trækøjet med liberale mængder af Waxoyl. Indersiden af dette område havde en hel del af overflade rust, og så det var værd at fange det nu, før det er gået videre.

Den indre fløj området under luftfilterkassen og bag forlygterne er altid et af de første områder til at blive angrebet på de fleste biler. Jeg brugte Komma på disse områder som de er delvis synlige og Komma danner en delvis transparent lag hvorimod Waxoyl er næsten uigennemsigtig. Jeg har også kravlede under bilen og knyttet den anden side af dette område først med Undershield og derefter en kraftig dosis af Waxoyl. Igen overflade rust havde taget fat i dette område.

Brug Komma igen jeg sprøjtes omkring suspension tårne på begge sider af bilen og fjernet batteriet og sprøjtes batteriboksen området og omkring vinduesvisker mekanismen og omkring sikringskasser. Disse områder indsamler døde blade osv, så jeg rensede dem ud, før du anvender spray.

Undersiden af bilen blev malet med Undershield som jeg overladt til tørre i 2 uger og derefter sprøjtet med Waxoyl. Alle kasseprofiler blev sprøjtet med Waxoyl også.

Den forreste affjedring og bremserørene blev alle behandlet til undershield og Waxoyl. Hold Waxoyl spray væk fra bremseskiver og calipre – det vil ikke forbedre dine bremse evner, hvis du forurener pads.

Bagenden af bilen kom i for store anvendelser af Undershield i brændstoftanken og omkring den bageste kasseprofiler. Det fremgår, at de bageste dele akkumulere mudder og så dette blev fjernet, og de områder malet med Undershield, som i tør tilstand blev oversprayed med Waxoyl. Waxoyl blev også sprøjtet på alle de kasseprofiler.

Du kan se den gule brune Waxoyl. Jeg lagde særlig vægt på brændstoftanken, som jeg har haft biler, rustne deres tanke, som var dyrt og rodet at reparere.

Omkring bagakslen vil du se de forskellige poster i bremserør og brændstof rør. Jeg fulgte dem fra forsiden til bagsiden af bilen og belagt dem alle med Waxoyl spray. Rusty bremserørene er en umiddelbar MOT fiasko og meget farligt, så værd at beskytte på dette stadium.

Jeg søgte Komma ind for adgang hullerne på forsiden af hjelm og den bageste bootlid at beskytte deres bageste kanter og jeg har stadig dørene at gøre. Fjernelse dørpanelerne vil være en større opgave, så venter anstændigt vejr, som jeg er nødt til at gøre alt arbejdet udenfor.

Vær god ved din bil med undervognsbehandling fra Viby Undervognscenter