Outsourcing af dit B2B salg? – Det kan være en god ide!

Vi starter med at antage en mand og hans virksomhed. En lille en af slagsen. Han har netop opfundet en ny luftfrisker der kan holde kontorets luft ren og i bevægelse, blot ved at indsætte hans opfindelse til en stikkontakt.

Han har brugt mange penge på udviklingen og det næste skridt bliver nu at tage kontakt til virksomheder (som er hans primære målgruppe), for at skabe salg af hans opfindelse. Han finder hurtigt ud af at salget ikke går lige så strygende som han mente det burde og for hver dag der gik, mistede han flere penge, samt mistede troen på sit eget produkts salgsevner, som han havde regnet med ville sælge sig selv.

Hvad skulle der til? Var det produktet der noget galt med? Var det ham?

Svaret er det sidste. Han er opfinder og udvikler, han skal ikke koncentrere sig om salget, som i sig selv er en lang proces der kræver kendskab til mennesker og business.

Han kunne have hyret en sælger ind i virksomheden og betalt alt i forsikringer og skatter, samt personalegoder osv. for sin nye medarbejder, eller han kunne vælge at benytte en b2b konsulent, som er en sælger hyret ind til en specifik salgsopgave og som har stor erfaring med at skabe b2b salg. En b2b konsulent er typisk en sælger med mange år i faget. Han har opnået flotte resultater indenfor b2b salg og kan dokumentere dette ved hjælp af resultater og referencer.

Ved på den måde at outsource sit b2b salg, kunne vores mand fra det ovenstående eksempel have opnået mere salg og større fordele, samt han kunne koncentrere sig om udviklingen af sit produkt, samt nye produkter.

Så står du på b2b markedet og skal til at sælge, så kunne en b2b konsulent måske også være noget for dig!